tuladha cerita rakyat jawa (dalam bahasa Jawa)
SRIKANDI jumeneng Senapati
diceritaake ing Hastinapura, King Duryudana wavering ing maringi keputusan kagem tantangan pamanjang ing Great Perang Bharatayuda. midhanget punika, Resi Bisma, ingkang punika eyang kakungipun Kurawa ugi Pandhawa maringi saran ingkang Duryudanalah ingkang sampun miwiti perang ugi minangka Knight priyantun ingkang mboten tarik tembung.
Pejabat ingkang Hastinapura menika majeng crowded, Pandita Drona; guru saking Kurawa ugi Pandhawa; Prabu Salya; Pakdhe saking Kurawa ugi Pandhawa; King Karna ugi ugi Patih Sengkuni rembagan Teknologi deliberation babagan Bharatayuda. ngantos pungkasané estu maujud ingkang Kurawa mboten kagungan qualified Senopati kala punika. Resi Bisma lajeng sukarelawan kagem Senopati, ndherek Pandita Durna ugi Prabu Salya kaliyan Senopati sukarelawan dados wedge kagem Resi Bisma.
v Ing Bharatayuda, Resi Bisma sumpah: "pantanganku ...... .Monggo sumerep menika, ingkang kawula mboten badhe nyerang priyantun ingkang sampun di bucal dedamel, ingkang ugi ambruk miyos saking kreta ing. kawula ugi mboten badhe nyerang priyantun-priyantun wau dedamel miyos saking asta, mboten badhe nyerang priyantun-priyantun ingkang gendéra simbol saking agung dipunrisak, priyantun ngungsi, priyantun ing nagari ajrih, priyantun sami katelukake ugi bilih piyambakipun minggah dhateng, ugi kawula menika mboten badhe nyerang priyantun estri, ugi salah satunggal saking asma kayata wanita, sanget ugi biso kagem nglindhungi piyambak, priyantun ingkang namung kagungan putra raka, utawi priyantun ingkang wuru. kaliyan sedaya kawula wegah kagem perang ... "
Durna Begawan wonder ing sikap ingkang mbélani Resi Bisma Kurawa, mirsa menawi Kurawa wonten partai ingkang sayektos sampun reneged ugi pamanjang sampun kawujud paukuman saking pembuwangan ing wana kagem 12 taun ugi setunggal taun ing ndhelikake. Resi Bisma wisely wangsulane ingkang priyantun menika namung mbela Pandhawa Kurawa amargi wonten Prabu Kresna, ingkang minangka inkarnasi saking Wisnu Bathara, ugi pundi wonten Krishna lajeng wonten luck. sabentenanipun pamanjang ugi kagungan Semar Advisory. Piyambakipun namung kepéngin nglampahi kautaman dhateng wayah, mboten ateges bilih piyambakipun disetujoni sikap kirang ajar datheng pamanjang ugi Kurawa perawatan dados tindak Senopati ugi prajurit Theater Kurusetra wantun. punika menika sarujuk Bharatayuda ngentun namung saged rampung sak dinten, panjenengan malik ing ratri perang kedah mandegake.
mundhut panggenan kaliyan enormity perang, nyerang tentara Kurawa kados ombak samodra ingkang muter-muter, ingkang nyerang dening pambenjangan pamanjang monstrous kados sanjata pierced langsung datheng madya seda. Senjata clashing, badan mandhap gondho bangsa, ludira mili lepen menganak. King Setyaki beradapan kaliyan bhurishravas Arya, perang menika galak ugi imbang, sesarengan swung dedamel gada, onomatopia pain, nanging ing pungkasan Arya bhurishravas seda seda.
Ghatotkacha putra Wrekudara, kaliyan daya ingkang massacring sinten ing ngajengipun priyantun, ngasta guts shrunken priyantun dealing kaliyan. denawa saking pambenjangan Kurawa ransacked pamanjang, namung Wrekudara, jawara, ingkang saged ngrampungake kaliyan nyoca awon-pocong saking Kurawa.
panjenengan malik dealing with Susarman Arjuna, nalendra Trigarta Inggris, kepunjulen kaliyan kanepson kagem karajan pisanan conquered Rajasuya pamanjang salebeting upacara. Kris perang antawisanipun rong pungkasan sesambat, nanging pungkasanipun Arjuna saged break asta Susarman ugi matèni priyantun.
panjenengan malik ing Kurawa sampun Bisma minangka Senopati, ing North ugi Prabu Prabu pamanjang Wratsangka, putra Prabu Virata, tanpo pekso kersa dados Senopati amargi rumaos ngampil sukur kagem Pandhawa panjenengan malik tilas kraton Hastinapura nyerang Virata, Pandawalah ingkang ngagungaken Kratoning Virata.
King wantun dealing with ler ugi Wratsangka Resi Bisma, perang langgeng babak. Nanging, amargi Resi Bisma piyambak nyerang sesarengan lajeng Resi Bisma menika dipencet. waos Resi Bisma urgency, Pandita Durna ugi ugi Prabu Salya minangka wedge Senopati ngeculake dedamel kagem nyerang nalendra North ugi Wratsangka, lukar kalih ksatria kagem defend bangsa kemiyosan.
pirsa Senopati sami dhawah, pamanjang menika kesed kacarita datheng King Virata, maputra Sang Prabu North ugi Wratsangka. King Virata menika kepunjulen kaliyan sumelang ugi murka ugi pengin nyuwun datheng perang kagem males. Nanging Prabu Kresna saged kalem panjenenganipun mandhap. King Virata pungkasanipun dhateng Pandhawa kagem nelpon rayenanipun saking nalendra North ugi Wratsangka ingkang dikunjara, Arya Seta. Ing kawitan pamanjang kersa amargi namung manggen Arya Seta taksih Prabu Virata, Nanging, King Virata nandheske ingkang indebtedness sampun ngampil seda. amargi netepake King Virata, pamanjang lemes kagem nolak.
pamanjang menika dipunkentun Petruk ugi Bagong kagem ngentun warta saking seda saking King North ugi Wratsangka kagem Arya Seta pertapan ingkang. pirsa ingkang vokal panjenenganipun sami seda, Arya Seta hak mandhap saking pertapan ingkang judhul kagem PALAGAN kagem ucal Resi Bisma. sedaya mengsah slain ingkang kepanggih kaliyan dedamel Lukitapati Gada, ngentunaken seda kagem sinten nyelak.
nglintu Arya Seta ugi matèni Raden Rukmarata, putra Prabu Salya ingkang pancenanipun namung rawuh kagem mriksani Bharatayuda aktif, nanging lajeng gabung ing serangan Arya Seta. Akhire ing perang agung badhe ing antawisanipun kalih ksatria, Arya Seta kaliyan Gada Lukitapatinya ugi Resi Bisma kaliyan sedaya daya ingkang.
Arya Seta nyerang kanthi wuta, Resi Bisma wonten kepunjulen ugi kapojok kagem Kali Gangga. Kadung kepanggih kaliyan ibuné, Dèwi Ganga, ingkang lajeng ngandikan dhateng cundrik dedamel.
Kanthi asta ibuné cundrik Award, Resi Bisma kasoran Arya Seta. Gada dumateng Lukitapatinya, Arya Seta dhawah kaliyan nagari ingkang jumeneng ing madya Theater. Resi Bisma ugi dipunaosi priyantun kaliyan Arya Seta nyocakaken seda punika mboten muspra ugi upakara seda saking jawata, onomatopia kagem bangsa kemiyosan.
pirsa Resi Bisma sampun matèni para King Virata ugi risak tentara pamanjang, King Kresna sabar ngagem miyos. Panjenenganipun nyugengaken datheng wangun serem denawa. Resi Bisma namung miyos datheng ugi rena mboten badhe perang ugi seda ing astanipun Krishna, awatara ing. Nanging, Arjuna Krishna sampun dipunemutaken benjanji mboten mambengi ing Bharatayuda. makoten, nglintu dissuade King Kresna ugi kondur datheng wangun sejatos. rembagan diindari ing bagean pamanjang kagem ngampil Senopati enggal, amargi sedaya senpatinya sampun seda ing asta SAGE. Pandhawa kersa amargi sami mboten badhe perang kaki-muni ingkang piyambak. Krishna pisan, kawula nasehatake ingkang heroine ingkang badhe Senopati, amargi biyasa Resi Bisma dhateng wanita. Ing Arjuna pisanan, garwa panjenengan Srikandi mambeng, nanging menawi diterangno dening janji Krishna Arjuna panjenengan malik kompetisi kagem memengkan Srikandi Srikandi ing advance ugi ing insistence saking piyambak, pungkasanipun Arjuna saged lila diijini Srikandi supados diangkat dados Senopati.
Ing kawitan Resi Bisma mboten nglawan Srikandi, nanging ingkang nyerang lajeng-lajengan, Resi Bisma ugi mbales ulahe Srikandi. Resi unggul ing tingkat kenuragan ugi kemampuan kagem ngginakaken senjata, lajeng Srikandhi dipunngasta korban dening Resi Bisma. panjenengan malik dipencet rawuh wiyar, ingkang dipatèni déning Resi Bisma, penetrated datheng poto Srikandi ugi dhateng manik cupu.
dhateng Learning saking cupu manik, Resi Bisma ugi emut janjine kagem wiyar ingkang badhe Pick priyantun liyawektu. dados Resi Bisma ugi ngandika heroine panjenenganipun mboten badhe perang malih, ugi mboten badhe lingsem tebih panjenengan malik nyerang.
dados dilepaskanlah senjata Srikandi, atusan jemparing tancep ing salira Resi Bisma, ngantos ing pungkasan panjenengan malik jemparing sampun dirilis Srikandi, rubuhlah salira Resi Bisma. Nanging Bisma mboten dhawah langsung amargi punika wasu dening rahmat dewa supados priyantun saged nemtokake kala ingkang seda piyambak.
Resi Bisma lying ing madya Theater kaliyan atusan jemparing macet ing salira, pamanjang ugi Kurawa ugi tindak datheng kaki-muni ingkang kagem mbayar babagan ingkang. Resi Bisma ndangu panggenan kagem nulayani mandhap supados sami saged mriksani upakara Baratayuda. Duryudana dhateng Sengkuni kagem enemaken panggenan kagem nulayani mandhap, Sengkuni ugi ngampil panggenan gurney sae nanging ditolak déning Resi Bisma. Akhire Arjuna ngempalaken pecahan saking senjata ugi kaiket dados pancikan kagem Resi Bisma. ugi Resi Bisma ugi ndangu kagem tirta ngunjuk dhateng priyantun kasatan, Duryudana menika dhateng Sengkuni kagem ucal tirta ngombé, dibawakanlah unjukan-unjukan dening Sengkuni, sepisan malih Resi Bisma ditolak. Resi Bisma Kurawa duka amargi ing abstinence perang kagem ksatria kagem pemborosan ugi ing penggalihipun dhumateng. Panjenenganipun sanget dhateng Arjuna kagem mundhut tirta kagem wijik dedamel minangka ngunjuk. Resi Bisma menika pungkasanipun mriksa Triumph pamanjang ugi seda ing dinten ingkang ends Baratayuda.
diceritaake ing Hastinapura, King Duryudana wavering ing maringi keputusan kagem tantangan pamanjang ing Great Perang Bharatayuda. midhanget punika, Resi Bisma, ingkang punika eyang kakungipun Kurawa ugi Pandhawa maringi saran ingkang Duryudanalah ingkang sampun miwiti perang ugi minangka Knight priyantun ingkang mboten tarik tembung.
Pejabat ingkang Hastinapura menika majeng crowded, Pandita Drona; guru saking Kurawa ugi Pandhawa; Prabu Salya; Pakdhe saking Kurawa ugi Pandhawa; King Karna ugi ugi Patih Sengkuni rembagan Teknologi deliberation babagan Bharatayuda. ngantos pungkasané estu maujud ingkang Kurawa mboten kagungan qualified Senopati kala punika. Resi Bisma lajeng sukarelawan kagem Senopati, ndherek Pandita Durna ugi Prabu Salya kaliyan Senopati sukarelawan dados wedge kagem Resi Bisma.
v Ing Bharatayuda, Resi Bisma sumpah: "pantanganku ...... .Monggo sumerep menika, ingkang kawula mboten badhe nyerang priyantun ingkang sampun di bucal dedamel, ingkang ugi ambruk miyos saking kreta ing. kawula ugi mboten badhe nyerang priyantun-priyantun wau dedamel miyos saking asta, mboten badhe nyerang priyantun-priyantun ingkang gendéra simbol saking agung dipunrisak, priyantun ngungsi, priyantun ing nagari ajrih, priyantun sami katelukake ugi bilih piyambakipun minggah dhateng, ugi kawula menika mboten badhe nyerang priyantun estri, ugi salah satunggal saking asma kayata wanita, sanget ugi biso kagem nglindhungi piyambak, priyantun ingkang namung kagungan putra raka, utawi priyantun ingkang wuru. kaliyan sedaya kawula wegah kagem perang ... "
Durna Begawan wonder ing sikap ingkang mbélani Resi Bisma Kurawa, mirsa menawi Kurawa wonten partai ingkang sayektos sampun reneged ugi pamanjang sampun kawujud paukuman saking pembuwangan ing wana kagem 12 taun ugi setunggal taun ing ndhelikake. Resi Bisma wisely wangsulane ingkang priyantun menika namung mbela Pandhawa Kurawa amargi wonten Prabu Kresna, ingkang minangka inkarnasi saking Wisnu Bathara, ugi pundi wonten Krishna lajeng wonten luck. sabentenanipun pamanjang ugi kagungan Semar Advisory. Piyambakipun namung kepéngin nglampahi kautaman dhateng wayah, mboten ateges bilih piyambakipun disetujoni sikap kirang ajar datheng pamanjang ugi Kurawa perawatan dados tindak Senopati ugi prajurit Theater Kurusetra wantun. punika menika sarujuk Bharatayuda ngentun namung saged rampung sak dinten, panjenengan malik ing ratri perang kedah mandegake.
mundhut panggenan kaliyan enormity perang, nyerang tentara Kurawa kados ombak samodra ingkang muter-muter, ingkang nyerang dening pambenjangan pamanjang monstrous kados sanjata pierced langsung datheng madya seda. Senjata clashing, badan mandhap gondho bangsa, ludira mili lepen menganak. King Setyaki beradapan kaliyan bhurishravas Arya, perang menika galak ugi imbang, sesarengan swung dedamel gada, onomatopia pain, nanging ing pungkasan Arya bhurishravas seda seda.
Ghatotkacha putra Wrekudara, kaliyan daya ingkang massacring sinten ing ngajengipun priyantun, ngasta guts shrunken priyantun dealing kaliyan. denawa saking pambenjangan Kurawa ransacked pamanjang, namung Wrekudara, jawara, ingkang saged ngrampungake kaliyan nyoca awon-pocong saking Kurawa.
panjenengan malik dealing with Susarman Arjuna, nalendra Trigarta Inggris, kepunjulen kaliyan kanepson kagem karajan pisanan conquered Rajasuya pamanjang salebeting upacara. Kris perang antawisanipun rong pungkasan sesambat, nanging pungkasanipun Arjuna saged break asta Susarman ugi matèni priyantun.
panjenengan malik ing Kurawa sampun Bisma minangka Senopati, ing North ugi Prabu Prabu pamanjang Wratsangka, putra Prabu Virata, tanpo pekso kersa dados Senopati amargi rumaos ngampil sukur kagem Pandhawa panjenengan malik tilas kraton Hastinapura nyerang Virata, Pandawalah ingkang ngagungaken Kratoning Virata.
King wantun dealing with ler ugi Wratsangka Resi Bisma, perang langgeng babak. Nanging, amargi Resi Bisma piyambak nyerang sesarengan lajeng Resi Bisma menika dipencet. waos Resi Bisma urgency, Pandita Durna ugi ugi Prabu Salya minangka wedge Senopati ngeculake dedamel kagem nyerang nalendra North ugi Wratsangka, lukar kalih ksatria kagem defend bangsa kemiyosan.
pirsa Senopati sami dhawah, pamanjang menika kesed kacarita datheng King Virata, maputra Sang Prabu North ugi Wratsangka. King Virata menika kepunjulen kaliyan sumelang ugi murka ugi pengin nyuwun datheng perang kagem males. Nanging Prabu Kresna saged kalem panjenenganipun mandhap. King Virata pungkasanipun dhateng Pandhawa kagem nelpon rayenanipun saking nalendra North ugi Wratsangka ingkang dikunjara, Arya Seta. Ing kawitan pamanjang kersa amargi namung manggen Arya Seta taksih Prabu Virata, Nanging, King Virata nandheske ingkang indebtedness sampun ngampil seda. amargi netepake King Virata, pamanjang lemes kagem nolak.
pamanjang menika dipunkentun Petruk ugi Bagong kagem ngentun warta saking seda saking King North ugi Wratsangka kagem Arya Seta pertapan ingkang. pirsa ingkang vokal panjenenganipun sami seda, Arya Seta hak mandhap saking pertapan ingkang judhul kagem PALAGAN kagem ucal Resi Bisma. sedaya mengsah slain ingkang kepanggih kaliyan dedamel Lukitapati Gada, ngentunaken seda kagem sinten nyelak.
nglintu Arya Seta ugi matèni Raden Rukmarata, putra Prabu Salya ingkang pancenanipun namung rawuh kagem mriksani Bharatayuda aktif, nanging lajeng gabung ing serangan Arya Seta. Akhire ing perang agung badhe ing antawisanipun kalih ksatria, Arya Seta kaliyan Gada Lukitapatinya ugi Resi Bisma kaliyan sedaya daya ingkang.
Arya Seta nyerang kanthi wuta, Resi Bisma wonten kepunjulen ugi kapojok kagem Kali Gangga. Kadung kepanggih kaliyan ibuné, Dèwi Ganga, ingkang lajeng ngandikan dhateng cundrik dedamel.
Kanthi asta ibuné cundrik Award, Resi Bisma kasoran Arya Seta. Gada dumateng Lukitapatinya, Arya Seta dhawah kaliyan nagari ingkang jumeneng ing madya Theater. Resi Bisma ugi dipunaosi priyantun kaliyan Arya Seta nyocakaken seda punika mboten muspra ugi upakara seda saking jawata, onomatopia kagem bangsa kemiyosan.
pirsa Resi Bisma sampun matèni para King Virata ugi risak tentara pamanjang, King Kresna sabar ngagem miyos. Panjenenganipun nyugengaken datheng wangun serem denawa. Resi Bisma namung miyos datheng ugi rena mboten badhe perang ugi seda ing astanipun Krishna, awatara ing. Nanging, Arjuna Krishna sampun dipunemutaken benjanji mboten mambengi ing Bharatayuda. makoten, nglintu dissuade King Kresna ugi kondur datheng wangun sejatos. rembagan diindari ing bagean pamanjang kagem ngampil Senopati enggal, amargi sedaya senpatinya sampun seda ing asta SAGE. Pandhawa kersa amargi sami mboten badhe perang kaki-muni ingkang piyambak. Krishna pisan, kawula nasehatake ingkang heroine ingkang badhe Senopati, amargi biyasa Resi Bisma dhateng wanita. Ing Arjuna pisanan, garwa panjenengan Srikandi mambeng, nanging menawi diterangno dening janji Krishna Arjuna panjenengan malik kompetisi kagem memengkan Srikandi Srikandi ing advance ugi ing insistence saking piyambak, pungkasanipun Arjuna saged lila diijini Srikandi supados diangkat dados Senopati.
Ing kawitan Resi Bisma mboten nglawan Srikandi, nanging ingkang nyerang lajeng-lajengan, Resi Bisma ugi mbales ulahe Srikandi. Resi unggul ing tingkat kenuragan ugi kemampuan kagem ngginakaken senjata, lajeng Srikandhi dipunngasta korban dening Resi Bisma. panjenengan malik dipencet rawuh wiyar, ingkang dipatèni déning Resi Bisma, penetrated datheng poto Srikandi ugi dhateng manik cupu.
dhateng Learning saking cupu manik, Resi Bisma ugi emut janjine kagem wiyar ingkang badhe Pick priyantun liyawektu. dados Resi Bisma ugi ngandika heroine panjenenganipun mboten badhe perang malih, ugi mboten badhe lingsem tebih panjenengan malik nyerang.
dados dilepaskanlah senjata Srikandi, atusan jemparing tancep ing salira Resi Bisma, ngantos ing pungkasan panjenengan malik jemparing sampun dirilis Srikandi, rubuhlah salira Resi Bisma. Nanging Bisma mboten dhawah langsung amargi punika wasu dening rahmat dewa supados priyantun saged nemtokake kala ingkang seda piyambak.
Resi Bisma lying ing madya Theater kaliyan atusan jemparing macet ing salira, pamanjang ugi Kurawa ugi tindak datheng kaki-muni ingkang kagem mbayar babagan ingkang. Resi Bisma ndangu panggenan kagem nulayani mandhap supados sami saged mriksani upakara Baratayuda. Duryudana dhateng Sengkuni kagem enemaken panggenan kagem nulayani mandhap, Sengkuni ugi ngampil panggenan gurney sae nanging ditolak déning Resi Bisma. Akhire Arjuna ngempalaken pecahan saking senjata ugi kaiket dados pancikan kagem Resi Bisma. ugi Resi Bisma ugi ndangu kagem tirta ngunjuk dhateng priyantun kasatan, Duryudana menika dhateng Sengkuni kagem ucal tirta ngombé, dibawakanlah unjukan-unjukan dening Sengkuni, sepisan malih Resi Bisma ditolak. Resi Bisma Kurawa duka amargi ing abstinence perang kagem ksatria kagem pemborosan ugi ing penggalihipun dhumateng. Panjenenganipun sanget dhateng Arjuna kagem mundhut tirta kagem wijik dedamel minangka ngunjuk. Resi Bisma menika pungkasanipun mriksa Triumph pamanjang ugi seda ing dinten ingkang ends Baratayuda.
Comments
Post a Comment